Listopad - mjesec školskih knjižnica
Autor: Mirta Uglik, 7. 11. 2024. 15:50
Ruksak pun priča
Autor: Mirta Uglik, 14. 6. 2024. 10:16
Ruksak pun priča
„Rusak pun priča“ naziv je projekta koji je nastavljen i ove školske godine. Projekt je to koji ima za cilj poticanje znatiželje i mašte, potiče čitanje za cijelu obitelj, potiče zajedništvo i čitanje u obitelji te uspješno „razbija“ dosadu.
[više]Projekt Čitam i odrastam
Autor: Mirta Uglik, 6. 6. 2024. 13:07
Projekt Čitam i odrastam namijenjen učenicima prvih razreda, imao je za cilj upoznati učenike s temama bontona, higijene, emocija, zaštite prirode i okoliša te prijateljstvom.
[više]Očuvanje prirode i okoliša
Autor: Mirta Uglik, 22. 4. 2024. 10:04
Povodom Dana planeta Zemlje kojeg obilježavamo 22. travnja, u sklopu projekta Čitam i odrastam razgovarali smo o očuvanju prirode i okoliša.
[više]Higijena
Autor: Mirta Uglik, 25. 3. 2024. 11:13
Ožujak smo započeli s higijenom - novom temom u sklopu projekta Čitam i odrastam. Upoznali smo se s pojmom higijene, što svakodnevno radimo, a podrazumijevamo pod higijenom, što su bakterije i virusi te što oni mogu učiniti našem tijelu ako ne održavamo osobnu higijenu.
[više]Emocije i osjećaji
Autor: Jadranka Kolić Krželj, 29. 2. 2024. 12:09
U veljači - mjesecu ljubavi, u sklopu projekta Čitam i odrastam, razgovarali smo o osjećajima i emocijama. Pridružila nam se i naša psihologinja Marija Pintarić, koja zna nešto više o ovoj temi te je osmislila zanimljive aktivnosti za učenike. Prilikom osmišljavanja aktivnosti za učenike na navedenu temu, upitali smo učiteljice prvih razreda koja je dominantna emocija u razredu te je jedna učiteljica navela tugu, a dvije ljutnju. Shodno navedenome osmišljene su i aktivnosti te pročitane priče vezane uz tugu i ljutnju.
Na samom počeku, učenike smo pitali što su osjećaji i emocije te koje osjećaje i emocije poznaju. Psihologija im je pokazala kartice s različitim emocijama, a učenici su trebali prepoznati o kojoj je emociji riječ. Potom im je knjižničarka pročitala priče: Ježić je tužan jer nije pobijedio u igri i Kad je ljuta, macu boli trbuh. Nakon pročitanih priča, knjižničarka je razgovarala s učenicima o pročitanome tekstu te su prepoznavali o kojoj je emociji riječ u priči. Kako bi iskazali u kojem dijelu tijela osjećaju tugu ili ljutnju, psihologinja je osmislila listiće na kojima je bio prikaz tijela, a učenici su trebali odabrati boju koja za njih predstavlja tugu ili ljutnju te obojiti dio tijela u kojem osjećaju tugu ili ljutnju. Nakon analize obojanih crteža, upoznali smo se s tehnikama pomoći kada nas obuzme ljutnja i tuga. Psihologinja je osmislila izvrstan način prikaza svijeta oko nas kada smo tužni pomoću crnih i ružičastih naočala. Objasnila je učenicima da kada smo tužni – možemo zamisliti da imamo crne naočale jer nam sve izgleda crno i ništa nas ne može oraspoložiti. A kada stavimo ružičaste naočale, sve oko nas izgleda bolje i veselije. Uz naočale, naveli smo i načine kako si pomoći kada smo tužni. Umjesto naočala, za ljutnju smo izveli vježbu smirivanja i disanja. Psihologinja je objasnila učenicima da kada smo ljuti, prvo si trebamo reći STOP i zastati, a zatim duboko udahnuti i izdahnuti kako bi se smirili. Tehniku disanja psihologinja je osmislila tako da učenici prate krakove zvijezde koji će im pomoći pri pravilnom disanju i smirivanju. Za kraj radionice smo ponovili što smo danas naučili te kako postupiti ako nas obuzme ljutnja ili tuga. Zahvaljujemo se našoj psihologinji na suradnji i sudjelovanju u ovom projektu.
Mirta Uglik, knjižničarka
[više]
Projekt „Čitamo i odrastamo“
Autor: Jadranka Kolić Krželj, 2. 2. 2024. 10:00
Nakon kraće pauze tijekom studenog i prosinca, projekt Čitamo i odrastamo za prve razrede nastavljen je u siječnju. Svaki mjesec do kraja školske godine bit će namijenjen obradi različite teme, a siječanj je započeo bontonom. Učenici 1.b, 1.c i 1.d razreda prisjetili su se pravila ponašanja u školi, kod kuće, u dućanu, u prometu te prilikom objeda. Osim navedenih pravila, svaki razred ima razredna pravila kojih smo se zajedno prisjetili uz čitanje prigodnih pjesmica. Nakon razgovora o bontonu u školi i kod kuće, ponovili smo pravila ponašanja u knjižnici koja su učenici napisali ili nacrtali na papiriće. Napisana i nacrtana pravila zalijepljena su na plakat te će biti postavljena u svaki razred kako bi se učenici podsjetili knjižničnih pravila idući put prije nego dođu u knjižnicu.
Knjižničarka Mirta Uglik
[više]
Čitateljski klub u kinu
Autor: Jadranka Kolić Krželj, 30. 1. 2024. 15:27
Čitateljski klub „ Čitateljski hakeri“ sudjelovao je na školskom božićnom sajmu prodajom prigodnih božićnih ukrasa. Članovi kluba izrazili su želju da zarađeni iznos potroše na odlazak u kino. Odlazak u kino bio je zakazan za subotu, 27. siječnja. Najbliže kino bilo nam je ono u Arena Centru stoga smo se sastali u subotu, 27. siječnja ispred glavnog ulaza u Centar. Odlučili smo pogledati film „Golubica: čudesna priča“ - novu adaptaciju bestseler romana White Bird: A Wonder Story, autorice Čuda, R.J. Palacio, knjige koja je potaknula pokret #BudiFrend koji promiče ljubaznost, ravnopravnost i prijateljstvo. Baš kao i pokret #BudiFrend, tako i film promiče ljubaznost, toleranciju, ravnopravnost i prijateljstvo. Nakon kupnje kino karata, uputili smo se u razgledavanje preuređenog Lego Storea, a zatim i u knjižaru Hoću knjigu. Film je trajao puna dva sata te smo bili ugodno iznenađeni prikazanom pričom. Nakon filma smo razmijenili svoje doživljaje i razmišljanja te krenuli svojim kućama.
Mirta Uglik, knjižničarka
[više]
Čitateljski klub na školskom božićnom sajmu
Autor: Jadranka Kolić Krželj, 26. 12. 2023. 20:39
Tijekom studenog i prosinca, članovi Čitateljskog kluba pripremali su se za božićni sajam izradom raznovrsnih božićnih ukrasa. Odluku o sudjelovanju na božićnom sajmu, učenici su donijeli na vlastitu inicijativu i uz potporu knjižničarke. Učenici su davali svoje prijedloge za ukrase te su donijeli odluku o izradi ukrasa za bor od stranica starih knjiga, straničnika za knjige te kuharice s božićnim receptima. Učenici su izrađivali boriće i knjižnice od stranica starih knjiga, papirnate rozete od ukrasnog papira, straničnike od stranica starih knjige i od papira u boji, a za kuharicu su ispisivali najdraže božićne kolačiće koje su pronašli kod kuće. Navedene ukrase i predmete, učenici su prodavali na božićnom sajmu čime su pokazali svoj rad, trud, kreativnost i poduzetnost. Ovisno o zarađenom iznosu, planiran je odlazak u kino ili posjet muzeju po dogovoru.
[više]
Školska knjižnica smještena je u starom dijelu škole na 50 m2 površine.
Knjižnica je komunikacijsko i edukativno središte škole, kako za učenike, tako i za učitelje i stručne suradnike. Ustrojena je prema propisanim standardima za školske knjižnice. Knjižni fond sadrži približno 6800 knjiga, preko 20 naslova časopisa te video, DVD i drugih materijala za potrebe nastave.
KNJIŽNIČNE USLUGE I AKTIVNOSTI
- posudba knjiga i slikovnica
- čitanje časopisa
- korištenje stručne i referentne građe
- pisanje zadaća, referata, izrada plakata i sl.
- pretraživanje interneta
U knjižnici (ili izvan nje) se:
- organiziraju susreti s književnicima i predavačima
- održavaju nastavni satovi
- postavljaju izložbeni panoi
- održavaju radionice, predavanja i druge aktivnosti
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |