Emocije i osjećaji
Autor: Jadranka Kolić Krželj, 29. 2. 2024.
U veljači - mjesecu ljubavi, u sklopu projekta Čitam i odrastam, razgovarali smo o osjećajima i emocijama. Pridružila nam se i naša psihologinja Marija Pintarić, koja zna nešto više o ovoj temi te je osmislila zanimljive aktivnosti za učenike. Prilikom osmišljavanja aktivnosti za učenike na navedenu temu, upitali smo učiteljice prvih razreda koja je dominantna emocija u razredu te je jedna učiteljica navela tugu, a dvije ljutnju. Shodno navedenome osmišljene su i aktivnosti te pročitane priče vezane uz tugu i ljutnju. Na samom počeku, učenike smo pitali što su osjećaji i emocije te koje osjećaje i emocije poznaju. Psihologija im je pokazala kartice s različitim emocijama, a učenici su trebali prepoznati o kojoj je emociji riječ. Potom im je knjižničarka pročitala priče: Ježić je tužan jer nije pobijedio u igri i Kad je ljuta, macu boli trbuh. Nakon pročitanih priča, knjižničarka je razgovarala s učenicima o pročitanome tekstu te su prepoznavali o kojoj je emociji riječ u priči. Kako bi iskazali u kojem dijelu tijela osjećaju tugu ili ljutnju, psihologinja je osmislila listiće na kojima je bio prikaz tijela, a učenici su trebali odabrati boju koja za njih predstavlja tugu ili ljutnju te obojiti dio tijela u kojem osjećaju tugu ili ljutnju. Nakon analize obojanih crteža, upoznali smo se s tehnikama pomoći kada nas obuzme ljutnja i tuga. Psihologinja je osmislila izvrstan način prikaza svijeta oko nas kada smo tužni pomoću crnih i ružičastih naočala. Objasnila je učenicima da kada smo tužni – možemo zamisliti da imamo crne naočale jer nam sve izgleda crno i ništa nas ne može oraspoložiti. A kada stavimo ružičaste naočale, sve oko nas izgleda bolje i veselije. Uz naočale, naveli smo i načine kako si pomoći kada smo tužni. Umjesto naočala, za ljutnju smo izveli vježbu smirivanja i disanja. Psihologinja je objasnila učenicima da kada smo ljuti, prvo si trebamo reći STOP i zastati, a zatim duboko udahnuti i izdahnuti kako bi se smirili. Tehniku disanja psihologinja je osmislila tako da učenici prate krakove zvijezde koji će im pomoći pri pravilnom disanju i smirivanju. Za kraj radionice smo ponovili što smo danas naučili te kako postupiti ako nas obuzme ljutnja ili tuga. Zahvaljujemo se našoj psihologinji na suradnji i sudjelovanju u ovom projektu. Mirta Uglik, knjižničarka
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |